17. август 2016.
Једна од најчешћих замерки грађана на понашање државних службеника односи се на нељубазност, па чак и неваспитано понашање према клијентима.
Такво понашање запослених у неколико општина у Србији је прошлост, а све захваљујући кодексу који су поједине општине усвојиле. Једна од тих општина је и Рума.
Извор: Б92
Добар дан и добро дошли!
Гласно, јасно и љубазно - Добар дан. Поздрав који би требало да буде ствар основног кућног васпитања, за службенике у општинској управи у Руми постао је обавезујући. Неформални разговори са странкама, нервоза, нестрпљивост, нељубазност, кратке сукње и панталоне, дубоки деколтеи. Све то забрањује кодекс понашања који примењује ова управа.
“Морам признати да је било мало потешкоћа, јер запослени који раде ту су навикли на један неформалан начин облачења”, каже начелник Општинске управе Рума Душан Љубишић.
“Колико сам ја приметила, неке промене су се заиста и десиле, поготово у понашању жена и облачењу, поготово у облачењу”, додаје Бојана Ланц из Општинске управе Рума.
Колико пута вам се десило да за шалтером затекнете службеника који доручкује с друге стране стакла, а да, на крају, не завршите оно због чега сте дошли?
“Врло је важно да, када странка дође у општинску управу, да се осећа пријатно и заправо да добије сву ону пажњу коју треба да добије да би остварила свој захтев, за који је у крајњој линији надлежна Општинска управа да поступи по њему. Мислим да је нешто професионалнији рад службеника у овом моменту, али сигуран сам да може и боље”, истиче Душан Љубишић.
Свако од нас својим поступцима дефинише начин на који грађани виде нашу Општинску управу, стоји у уводу Кодекса понашања. Проверили смо какву је слику општинска управа изградила код Румљана.
“Ту и тамо, али добри су.”
“Страшно су љубазни, уредни, вредни, имају радне навике, имају своје способности, свака част.”
“Кад се појавите професионално, љубазно, онда добијете повратни ефекат. Значи, став је јако битан, са осмехом и све може.”
У време када је Богданка Петковић радила као општински службеник у Руми, посебних, обавезујућих кодекса понашања није било. Нека правила су се подразумевала.
“Морали смо да поштујемо странку, јер странка је увек у праву, да јој изађемо у сусрет, да је упутимо где треба да оде”, наводи Богданка Петковић, службеница Општинске управе у пензији.
Кодекс понашања део је ИСО стандарда 9001, који Рума примењује од прошле године. Чињенице да су проглашени за најефикаснију општину у издавању грађевинских дозвола, да су међу три најуспешније општине у привлачењу страних инвестиција, те да имају најбољи информатор о раду Општинске управе неки су од показатеља да су европске страндарде успешно применили.