1. септембар 2015.
Општина Рума направила је први велики корак ка реорганизацији Општинске управе. Одлука о Општинској управи Општине Рума добила је подршку на данашњој седници Општинског већа, а ускоро ће се наћи и пред одборницима СО Рума.
Начелник Општинске управе Душан Љубишић сматра да ће након реорганизације Општинска управа бити далеко ефикаснија и боља.
"Постоји неколико разлога који су нас определили да кренемо у овај поступак. Први разлог је тај што наша Општинска управа броји најмање одељења спрам општина сличне величине у окружењу и Србији. Имамо само четири одељења, док на пример у Пазови има десет, у Митровици функционише осам градских управа, у Пећинцима пет одељења, у Иригу такође пет, дакле заиста се наметнула потреба да се крене са реорганизацијом и да се број одељења у оквиру кадровских и техничких капацитета којима располаже Општинска управа изврши реорганизација и да се број организационих јединица повећа. Ми смо формирали радну групу која је имала неколико састанака и у једној радној атмосфери успели смо да дефинишемо коначан текст ове Одлуке за који сматрамо да је најоптималнији и најбољи могући спрам онога чиме Општинска управа располаже", изјавио је Љубишић.
Оно што је новина у односу на претходну Одлуку је увођење седам организационих јединица, шест одељења и кабинет председника, као седма организациона јединица.
Нова одељења су Одељење за инспекцијске послове и Одељење локалне пореске администрације. Важно је рећи да су нека одељења претрпела корекцију у својим називима у складу са важећим позитивно правним прописима, казао је Љубишић.
"Цео овај текст Одлуке усклађен је и са Законом о локалној самоуправи и свим другим законима који су важни за ову област и практично уподобљено је ономе да наша Општинска управа након ове реорганизације буде прилагођена и да одговори својим задацима посебно према грађанима на начин како је то најбоље и у интересу наших грађана. Почетком године је уведен ИСО стандард, ово је следећи корак. Ми смо такође добили препоруку од стране људи који су урадили стандардизацију Општинске управе да се крене у ову реорганизацију. Дали смо рокове за доношење Правилника о систематизацији и свих оних других аката који су неопходни да се ускладе са овом Одлуком и да наравно Општинска управа постане још боља и ефикаснија", напомиње Љубишић.
Начелник је најавио и да ће се локална самоуправа након ове реорганизације позабавити и питањем простора у којима ради Општинска управа. "Јединствена зграда Општинске управе фали нашем граду и то је нешто чиме ћемо се бавити следеће године, али пре тога треба да спроведемо ову реорганизацију", поручио је Љубишић.