11. март 2015.
Са 2015-ом годином истиче рок за акредитацију свих здравствених установа. Дом здравља "Рума" је тај процес први пут прошао 2011-те године и био акредитован на рок од три године. ,,Чим је то време истекло, ми смо се пријавили за реакредитацију", каже др Снежана Бојанић Стојић, директор румског Дома здравља. То је константно усавршавање, трајан процес побољшања квалитета рада, безбедности пацијената... "Постоје параметри које оцењивачи примењују, а пре свега морате имати стручни кадар и опрему. Без тога не можете почети било шта и ризиковати нечије здравље. 22-ог, 23-ћег и 24-ог марта долазе стручњаци Агенције за акредитацију, два лекара, једна виша медицинска сестра и један правник. Основа свега је квалитет услуге, услови у којима се ради, опрема, хигијена, процедуре у смислу папирологије, квалитет лечења, нежељени догађаји, ризици, животна околина и регулисање медицинског отпада. Не ради се само о инфективном отпаду, него и фармацеутском и хемијском отпаду. Фармацеутски отпад, а то су лекови са истеклим роком употребе не треба да буду бачени у комунално смеће, већ се то чини у обе апотеке Дома здравља у Руми и бесплатно је. Хемикалије, реагенси, баријум, све се отклања по јасној процедури, а по тај отпад долазе за то ангажовани људи", прича др Бојанић Стојић. Стерилизација Дома здравља је такође јасно дефинисана,а уколико установа жели да напредује у акредитацији мора да се усавршава. Тимови морају стратешки радити на сваком детаљу, од ризика нестанка лекова до ризика квара инсталација и све мора бити разрађено. Кључни медицински апарати морају максимално бити изузети од ризика, каже директорка. Примера ради, постоји и Комисија за борбу против инфекција. Али све су то ствари на којима се ради.
Др Снежана Бојанић Стојић објашњава да је зграда румског Дома здравља сјајан пример добре градње. Ординацијски столови и плакари у оквиру овог објекта стари су и по 40 година. Објекат је поврх свега добро очуван, а процес акредитовања ће, како закон и налаже бити испоштован.