28. мај 2019.
Систем 48- јединствени информациони систем за решавање комуналних проблема успостављен је у Општини Рума као инструмент за грађење поверења између грађана и локалне самоуправе, уједно побољшавајући комуникацију између служби пријема и локалне власти, уверавајући грађане да се њихов глас чује и да се њихови проблеми решавају.
Сви проблеми које грађани имају пријављују се на једно место a у року од 48 сати мора се дати одговор подносиоцу пријаве. Важна компонента Система 48 је Позивни центар, који дозвољава грађанима и пословним људима да пријаве своје бриге и проблеме везане за различите теме везане за извршавање општинских услуга. Локална власт гарантује одговор на сваки захтев у року од 48 сати, са статусом и роком када ће захтев бити решен.
Проблем може бити пријављен звањем локалног броја, слањем СМС-а, попуњавањем онлине формулара на службеном сајту или слањем имејла(This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
), или доласком у грађански услужни центар(Орловићева број 5, канцеларија број 20). Важно је напоменути да захтеви могу бити послати нон стоп, 7 дана у недељи.
Kонтакт телефони за грађане су: 022/430-751 и 069/720-167.
Неки од најчешћих проблема пријављених везани су за јавну расвету, дивље депоније, канализацију, уређење зелених површина, саобраћајну сигнализацију, непрописно паркирање, одвожење смећа из домаћинстава, хватање паса луталица, поштовање радног времена угоститељских објеката и одржавање путне инфраструктуре. У протеклим година Систем 48 је користило више хиљада Румљана.
Општина Рума ће у периоду од 22. маја до 21. јуна проверити тренутно задовољство грађана радом Система 48. Анкета је постављена на Званичној веб презентацији Општине Рума www.ruma.rs на банеру "Анкета - Систем 48" и одговорима на неколико кратких питања грађани ће дати свој допринос за унапређење и побољшање рада Система 48.